I. Postanowienia ogólne
-
Ogólne warunki sprzedaży (OWS) określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez Spółkę: „IMPALL” Rozwandowicz Bocheński Sp.K. („IMPALL”) zwaną dalej „Sprzedawcą” z przedsiębiorcami oraz osobami nabywającymi towar w celu wykorzystywania go w działalności zarobkowej.
-
OWS stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży i mają do nich zastosowanie, chyba, że strony umowy wyraźnie postanowiły inaczej. Każde odstąpienie od stosowania się do niniejszych OWS wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
-
W przypadku rozbieżności pomiędzy OWS, a Regulaminem Sklepu Internetowego pierwszeństwo mają postanowienia OWS.
-
Zawarcie umowy sprzedaży następuje na podstawie zamówienia złożonego w Sklepie Internetowym Sprzedawcy dostępnym na stronie impall.pl, na piśmie, drogą mailową lub telefoniczną przez dowolny podmiot gospodarczy, zwany dalej Kupującym.
-
OWS podane są do wiadomości Kupującego w postaci elektronicznej, udostępnione przed dokonaniem zamówienia w sposób umożliwiający ich przechowywanie, odtwarzanie i utrwalanie w zwykłym toku czynności. W szczególności usługobiorcy mogą bez jakichkolwiek ograniczeń pobierać Regulamin ze strony impall.pl jako plik w formacie .pdf, zapisywać Regulamin na posiadanych nośnikach pamięci oraz wydrukować go w dowolnej ilości egzemplarzy. Obowiązek zapoznania się z OWS leży po stronie Kupującego. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na treść OWS.
II. Informacje o towarach
-
Wszystkie informacje techniczne dotyczące towarów, gatunków, wymiarów, przeliczników, rozmiarów, tolerancji wymiarowych i wagowych oraz jakości, wynikające z katalogów, prospektów i innych materiałów reklamowych przedstawianych przez Sprzedawcę są danymi orientacyjnymi.
-
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w przypadku oferowanych towarów mają zastosowanie stosowne normy europejskie i krajowe.
III. Ceny, ilość, jakość
-
Ceny określone w ofertach są wiążące w okresie podanym w ofercie.
-
Propozycja dokonania sprzedaży złożona Kupującemu nie stanowi wiążącej oferty sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie propozycję warunków do złożenia zamówienia przez Kupującego.
-
Przesłane przez Kupującego zamówienie powinno zawierać wszystkie istotne informacje o zamawianym towarze/usłudze w zakresie niezbędnym do jego identyfikacji oraz informację o sposobie przygotowania towaru do transportu. Niespełnienie tego warunku skutkujące dostawą przez Sprzedawcę towaru niezgodnego z potrzebami Kupującego obciąża Kupującego i nie stanowi podstawy do złożenia reklamacji.
-
Koszty dostawy do Kupującego oraz innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie podczas składania zamówienia. Brak takich ustaleń oznaczać będzie, że odbiór towaru następuje w magazynie Sprzedawcy.
-
Wszelkie koszty, mogące wyniknąć w czasie realizacji zamówienia np. przepakowanie, cięcie, foliowanie, przeładunek i inne obowiązujące w czasie realizacji zamówienia obciążają Kupującego, o ile strony nie ustaliły inaczej.
-
W przypadku braku pisemnego potwierdzenia zamówienia ostateczną cenę towaru ustala się w oparciu o ceny obowiązujące u Sprzedawcy w dniu złożenia zamówienia.
-
Sprzedawca ma prawo pobrać od Kupującego zaliczkę. Wysokość zaliczki będzie ustalana indywidualnie. Zaliczka zostanie rozliczona przy odbiorze ostatniej partii towaru.
-
Stosowne atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub inne dokumenty potwierdzające jakość towaru, Sprzedawca dołącza do dostarczanego towaru na wyraźną prośbę Kupującego.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do pobrania opłat za ww. dokumenty.
IV. Odbiór i dostawy towarów
-
Miejscem wydania towaru jest magazyn „IMPALL”. Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru. „IMPALL” może dostarczyć Kupującemu towar na adres wskazany w Zamówieniu, korzystając w tym celu z usług firmy spedycyjnej, z którą współpracuje lub, na wyraźne wskazanie Kupującego, z usług innego spedytora. Informację taką Kupujący powinien zawrzeć w Zamówieniu.
-
„IMPALL” dokonuje dostawy w magazynie w Łodzi (ul. Pojezierska 95A, 91-341) na zasadzie FCA (INCOTERMS 2010 – EXW lub CPT) z magazynu firmy „IMPALL”.
-
Za termin wykonania zobowiązania dostawy towaru uważa się datę wydania towaru z magazynu „IMPALL”. Jeżeli dostawa odbywa się z udziałem przewoźnika, wówczas datą dokonania dostawy towaru jest chwila powierzenia towaru przewoźnikowi. Jest to również moment przeniesienia własności towaru na Kupującego.
-
Korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty bądź uszkodzenia przechodzi z „IMPALL” na Kupującego w momencie dostawy towaru.
-
Kupujący jest zobowiązany zapewnić, by pod wskazanym przez niego pod adresem w terminie dostawy obecna była osoba upoważniona do odbioru towaru. Sprzedawca ma prawo uznać, że dostarczając towar pod wskazany przez Kupującego adres dostawy, odbiór towaru dokonany został przez upoważnionego przedstawiciela Kupującego, a pokwitowanie odbioru jest wiążące dla Sprzedawcy i Kupującego.
-
Kupujący zobowiązany jest skontrolować dostarczony towar pod względem jakości i ilości oraz zgodności dostarczonego asortymentu z zamówieniem natychmiast po jego wydaniu i dokonać w obecności przewoźnika właściwych adnotacji na dokumencie przewozowym lub innym dowodzie wydania towaru.
-
W przypadku ewentualnych zastrzeżeń Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie, pisemnie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę, a także umożliwić Sprzedawcy zbadanie dostarczonego towaru w stanie nienaruszonym.
-
Dokonanie przez Kupującego odbioru towarów bez zgłoszenia zastrzeżeń tak jak w pkt. 5 będzie oznaczało prawidłowe dostarczenie towarów zgodnie z zamówieniem i potwierdzeniem.
-
Jeżeli ze względu na rodzaj opakowania albo z innego powodu nie jest możliwe wykonanie obiektywnej kontroli dostarczonego towaru, kontrola przy odbiorze powinna obejmować dokumenty przewozowe, ilość i stan opakowań, wagę brutto oraz dane dotyczące oznaczenia towaru na opakowaniach, a także szkody widoczne z zewnątrz. Natychmiast, kiedy stanie się to możliwe, nie później jednak niż w terminie 5 dni od momentu dostawy, lecz zanim towar zostanie wykorzystany, powinna być przeprowadzona szczegółowa kontrola, a wyniki jej bez zwłoki przekazane Sprzedawcy.
-
Kupujący jest zobowiązany dopełnić wszystkich formalności opisanych w powyższych punktach pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od Sprzedawcy jakichkolwiek roszczeń.
-
Przy zakupie zbioru rzeczy stanowiących całość gospodarczą, w przypadkach stwierdzenia przez Kupującego w trakcie przetwarzania towaru wad ukrytych, z tytułu których Kupujący będzie dochodził roszczeń, Kupujący musi zaniechać dalszego przetwarzania tego towaru, zabezpieczyć wadliwy towar i przechowywać do chwili wymiany lub zwrotu. Zużycie ponad 10 % dostarczonego towaru w ramach jednej dostawy w odniesieniu do której zgłoszono zaistnienie wady będzie równoznaczne z zaakceptowaniem przez Kupującego jakości całej partii tego towaru i zrzeczenia się dochodzenia roszczeń.
-
Zgłoszenie Sprzedawcy wady ukrytej musi nastąpić niezwłocznie po stwierdzeniu istnienia wady, ale w terminie nie przekraczającym 30 dni od dnia odbioru towaru.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe wykonanie umowy, jeżeli opóźnienia nie wynikają z jego wyłącznej winy.
-
W przypadku zwłoki dostawy dotyczącej towarów niestandardowych Kupujący może odstąpić od umowy tylko w przypadku gdy zwłoka była poważna i przekroczyła 30 dni.
V. Obowiązek podatkowy w ustawie o VAT
-
W myśl zasady określonej w art. 19a ust. 1 ustawy o VAT obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi.
-
W przypadku sprzedaży towarów wysyłanych Kupującemu przez „IMPALL” za pomocą firmy kurierskiej (poczty, spedytora, przewoźnika) przeniesienie prawa do dysponowania towarem następuje w chwili odebrania towaru przez firmę kurierską lub spedycyjną.
-
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru przewoźnikowi, także wtedy, gdy ”IMPALL” zleca transport przewoźnikowi na koszt i ryzyko Kupującego.
VI. Reklamacje
-
W wypadku zgłoszenia wad towarów powstałych z przyczyn leżących w rzeczy sprzedanej, Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 21 dni roboczych od daty jej otrzymania.
-
Kupujący ma obowiązek udostępnić niezwłocznie Sprzedawcy próbki wadliwego towaru niezbędne do przeprowadzenia badania, a także umożliwić zbadanie towaru na miejscu – jak również przekazać niezbędne informacje dotyczące technologii obróbki i warunków w których towar został użyty.
-
W przypadku uznania reklamacji za zasadną Sprzedawca, wedle własnego uznania, dokona wymiany towary na nowy, jego naprawy lub zwrotu ceny. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu wad lub niedoborów towarów jest ograniczona wyłącznie do obowiązków opisanych w treści OWS.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do wysokości nie przekraczającej wartości reklamowanego towaru plus ewentualne koszty dostawy/transportu.
-
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
-
Uprawnienia z tytuły gwarancji opisane są każdorazowo na stronie drugiej dokumentu sprzedaży (faktury).
VII. Zwrot towarów
- Warunkiem przyjęcia zwrotów towarów jest pisemna zgoda Sprzedawcy.
- Warunkiem przyjęcia zwracanych towarów jest to, by były one nieuszkodzone oraz identyfikowalne, co do parametrów zawartych na dokumencie zakupu i w atestach.
- Towar przeceniony nie podlega zwrotowi.
VIII. Warunki płatności
-
Faktury wystawione przez Sprzedawcę są płatne w terminie wskazanym na fakturze, liczonym od daty ich wystawienia.
-
Za datę płatności strony przyjmują datę wpływu środków pieniężnych na konto Sprzedawcy.
-
W przypadku opóźnienia płatności Sprzedawca ma prawo naliczyć odsetki za opóźnienie w ustawowej wysokości poczynając od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności określony na fakturze.
-
W przypadku opóźnienia w płatności ze strony Kupującego, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania dostaw lub świadczenia usług do chwili usunięcia zaistniałej przeszkody mającej wpływ na realizację uzgodnionego świadczenia.
-
Jeżeli istnieje uzasadniona podstawa do przypuszczenia, że Kupujący nie wywiąże się ze swojego zobowiązania, Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z wydaniem towaru do czasu otrzymania zapłaty.
-
Sprzedawca ma prawo pobrać od Kupującego zadatek. Wysokość zadatku będzie ustalana indywidualnie, a jego zapłata nastąpi najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zawarcia umowy. Zadatek zostanie rozliczony przy odbiorze ostatniej partii towaru. W przypadku nie odebrania towaru przez Kupującego w uzgodnionym terminie z przyczyn przez niego zawinionych, Sprzedawca będzie uprawniony do zatrzymania zadatku.
-
Jeżeli Kupujący nie dokona odbioru towaru w ustalonym terminie Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego kosztami związanymi ze składowaniem towaru. W takiej sytuacji magazynowanie odbywa się na koszt i ryzyko Kupującego.
-
Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w 14 dniu po ustalonym terminie z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę, Sprzedawca ma prawo, wedle własnego wyboru, do wystawienia faktury i żądania zapłaty ceny za towar i inne usługi tak, jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem lub odstąpienia od umowy bez wyznaczania dodatkowego terminu. Odstąpienie wywołuje skutki na przyszłość i nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty na rzecz Sprzedawcy kosztów magazynowania towaru oraz innych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę zgodnie z OWS i umową.
-
Każda dostawa częściowa powinna stanowić odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana przez Sprzedawcę.
IX. Zakres odpowiedzialności
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży towarów nie obejmuje naprawiania szkód dotyczących spodziewanych korzyści, utraconego zysku, strat produkcyjnych, utraty renomy rynkowej itp. Sprzedawca odpowiada wyłącznie za rzeczywisty uszczerbek w majątku Kupującego.
-
Sprzedawca nie odpowiada za przydatność dostarczonego, zgodnie z zamówieniem towaru do pożądanych przez Kupującego celów.
X. Obowiązujące prawo, właściwość miejscowa sądu
-
Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny w Łodzi.
-
Do umowy mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
XI. Inne ustalenia
-
1. Kupujący nie jest uprawniony do przeniesienia na osoby trzecie wierzytelności przysługujących mu wobec Sprzedawcy bez uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedawcy.
-
Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę w celu wykonania zamówienia, jak i w celach marketingowych związanych z jego działalnością. Zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących określone zostały w Polityce Prywatności dostępny pod adresem impall.pl/info/polityka-prywatnosci.html.
-
W sprawach nie uregulowanych postanowieniami niniejszych OWS mają zastosowanie postanowienia Regulaminu Sklepu Internetowego oraz przepisy powszechnie obowiązującego prawa.