Porady

Jaki powinien być idealny manekin wystawowy dla ekspozycji stylizacji odzieżowych?

Manekiny znajdują zastosowanie w branży odzieżowej od zawsze. Są istotnym elementem wyposażenia, bowiem pozwalają na ekspozycję odzieży, a także całych skomponowanych stylizacji. Potencjalnym klientom łatwiej wyobrazić sobie jak mogą wyglądać w danej części garderoby, z czym można ją trafnie skomponować. Dodatkowo odpowiednio dobrane manekiny do wystroju wnętrza czy wystawy sklepowej pozwolą przyciągnąć uwagę i klientelę. Manekin wystawowy, inaczej manekin sklepowy to więc forma marketingu i reklamy. Efekt pracy każdego krawca czy stylisty możemy również doskonale zaprezentować na manekinie wystawowym.

Na rynku dostępnych jest naprawdę wiele rodzajów manekinów wystawowych. Możemy postawić na klasyczną wersję, czyli tradycyjne manekiny cieliste o sylwetce kobiecej, męskiej lub damskiej, bez zindywidualizowanych cech. Tego typu manekin pozwala na skupienie uwagi przede wszystkim na prezentowanej odzieży. Detale takie jak oczy, rzęsy, usta, włosy, rysy twarzy nie odwracają w tym przypadku uwagi od tego co założone na zewnątrz manekina. Czasem jednak manekiny wystawowe wymagają większej szczegółowości. Tworzymy wówczas bardzo realną i jakże „żywą” ekspozycję wystawową, która może wyśmienicie wyróżnić nasz sklep, butik, salon krawiecki od innych konkurencyjnych. Wówczas stawiamy na manekiny jak najbardziej imitujące człowieka, tj.: manekin z włosami i wyraźnie wyrzeźbioną twarzą. Najczęściej tego typu manekiny wystawowe wykonane są z wysokiej jakości tworzywa sztucznego – polipropylen, z dodatkiem żywicy epoksydowej lub poliuretanowej oraz elementami z gipsu. Całość lakierowana, dla zapewnienia wytrzymałości.

Dodatkowe możliwości wykorzystania manekina wystawowego

Manekin wystawowy to również bardzo funkcjonalna propozycja do projektowania ubrań, a także dla stylistów i celebrytów modowych. Na tego typu manekinie możemy zaprezentować naszą kreatywność modową w mediach społecznościowych. Są doskonałym atrybutem do zdjęć studyjnych.

Co jeszcze dodatkowo warto wiedzieć o manekinach wystawowych?

Decydując się na wybór konkretnego manekina na wystawę sklepową czy w butiku warto zwrócić uwagę na jego określone, użytkowe walory. Bardzo dobrze, gdy manekin cechują pewne funkcjonalności:

– jak najbardziej typowa i naturalna postura – rozmiar czy wzrost; wszechstronność wykorzystania;

– jak najbardziej realna sylwetka manekina;

– wygodny sposób łączenia elementów manekina; łatwość jego składania i rozkładania;

– stabilność manekina;

– odłączane dłonie – dodatkowo z precyzyjnie wyrzeźbionymi palcami, np.: dla potrzeb udekorowania biżuterią;

– tworzywo lekkie i wytrzymałe. Manekin ważący od 6-8 kg;

– estetyka wykonania, jak najmniej widoczne szwy łączące;

– odpowiedni system złączeń (zaczepów), obrotowa głowa i ramiona, odpowiednie sprężyny chroniące przed wyrwaniem zaczepów, a tym samym łatwość ubierania manekina w poszczególne elementy garderoby;

– możliwość zakładania obuwia itp. Na rynku pojawiają się również mniej standardowe rodzaje manekinów. Należą do nich np.: manekiny betonowe, sportowe czy manekiny chromowane w wersji glamour – w kolorze złota i srebra. Często wybierane przez właścicieli ekskluzywnych butików modowych oraz salonów sukni ślubnych i wieczorowych.